Προβλήματα

Ενεργοποίηση ερευνητικών ικανοτήτων

Μαθαίνουμε την αναλογία των υλικών που χρειάζεται  να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε διπλή δόση κέικ και υπολογίζουμε πόσα χρήματα τελικά θα ξοδέψουμε για να αγοράσουμε τα αγαπημένα μας παπούτσια στις εκπτώσεις! Βρίσκουμε ποιο είναι το ποσοστό των συμμαθητών μας που του αρέσει το ποδόσφαιρο και πόση σοκολάτα θα φάμε αν η μαμά μας πει οτι σήμερα θα φάμε μόνο το ⅓! 

Η εκμάθηση μαθηματικών μέσα από την επίλυση προβλημάτων βασίζεται στην ιδέα της επαν-ανακάλυψης, δηλαδή ενός εργαλείου που βοηθά στη χρήση της υπάρχουσας γνώσης και ενισχύει την ενεργό μάθηση. Τα στάδια επίλυσης ενός προβλήματος είναι τέσσερα. Η κατανόηση του, η οργάνωση ενός σχεδίου λύσης, η υλοποίησή του και ο έλεγχος των αποτελεσμάτων. Η πλειοψηφία των μαθητών δυσκολεύεται από το πρώτο κιόλας βήμα ενώ παραμελεί εντελώς το τελευταίο.